Musím se rozhodnout

09.09.2019

Silva se rozhodla najít si novou práci. Už od návratu z mateřské se živí jako účetní a její prioritou je mít práci blízko domova, aby dokázala skloubit požadavky zaměstnavatele a potřeby rodiny.

Účastnila se výběrových řízení, ve kterých byla úspěšná, a během krátké doby dostala nabídky od dvou firem. Během 24 hodin se pak musela rozhodnout, kterou nabídku přijme. Cítila se pod časovým tlakem a měla potřebu obě varianty prodiskutovat.

Když ke mně přišla, z jejích slov bylo zřejmé, že už se vnitřně rozhodla. Volba byla poměrně snadná - firma sídlí pár minut cesty od domova, vyšla jí vstříc se zkráceným úvazkem, a navíc by pracovala v preferované němčině. Nechala jsem ji povídat a vedla ji koučovacími otázkami. Z dřívějších setkání jsem znala její dosavadní pracovní kariéru a jednoduchým cvičením jsem ji pomohla obě nabídky srovnat s její zkušeností z předchozích pracovních míst.

Během sezení si uvědomila, jaké hodnoty na novém pracovišti opravdu hledá a našla nové aspekty, které ve svých úvahách původně přehlédla. Když odcházela, ještě nebyla rozhodnutá, urovnala si však myšlenky a chtěla své rozhodnutí nechat dozrát.

Druhý den mi volala se slovy: "Ráno jsem se vzbudila a přesně jsem věděla, co chci. Překvapuje mě, že jsem vůbec váhala. Vždyť jsem to místo tak chtěla! Zvedla jsem telefon a zítra jdu podepsat pracovní smlouvu."

Silva se rozhodla pro variantu, kterou pod časovým tlakem původně zavrhla.

Silva, účetní, matka dvou dětí